Friday 13 February 2015

MATS Bootcamp 2 Mini: Scenic plates... Motivteller


























Here are my sketches from this Februar's Bootcamp from Lilla Rogers Studio School. Our task was to get inspiration from vintage scenic plates. (I put an example from my Pinterest board here to give you an idea.)

Das hier sind meine Skizzen für das Februar-Bootcamp der Lilla Rogers Studio School. Unsere Aufgabe war es uns von alten Tellern mit Landschaftsmotiven inspiriren zu lassen. (Unten können Sie sich einen Screenshot von meinem Pinterest-Board ansehen um sich ein Bild zu machen.)


Like always, I thought it was a rather odd task but in the end it was much more fun than I had expected. I've been inspired by Björn Wiinblad and a Majolika plate with horse scenery. My sketches started with an oriental scenery but slowly became more russian like.
Now Lilla Rogers told us what our actual task is going to be: we will be painting wallart on wooden plates (real wood slices! with bark!) which I think is a pretty great idea and I'm looking forward to it!
The finished paintings will be following soon;)

Wie so oft fand ich die Idee etwas merkwürdig, Spaß hat es mir dennoch gemacht. Inspiriert wurde ich von Björn Wiinblad und einem Majolika-Teller mit Pferde Motiv. Am Anfang hatten meine Skitzen einen orientalichen Stil, doch die Motive wurden langsam aber immer russischer.
Jetzt hat Lilla Rogers uns unsere eigentlich Aufgabe verraten: wir werden Wallart auf Holzplatten malen (echte Baumscheiben! Mit Rinde!) was ich für eine ziemlich geniale Idee halte und ich freue mich schon darauf!
Die fertigen Bilder werden bald folgen;)
























No comments:

Post a Comment